lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle spowodował, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w modelach kierowania firmami oraz ich pracownikami. Lean production to jedna z takich koncepcji. Jej celem jest zmaksymalizowanie efektywności czynności produkcyjnych w konkretnym zakładzie. Jak łatwo można wydedukować, koncepcja ta wywodzi się z Japonii, znanej z szeroko pojętego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności wykonywanych w toku procesu produkcyjnego, a przy tym absolutnie niekoniecznych. Najistotniejszym celem lean managment jest więc zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w wymiarze pracy zatrudnionych jak i używanych półproduktów. Wdrożenie metod lean management daje możliwość uzyskania takich efektów, jak wzrost produktywności oraz jakości wytworów.
lean gra
Także stosunki wzajemne w zakładzie z reguły poprawiają się. Ma to związek z lepszą komunikacją. Co interesujące rozwiązania z obszaru lean management mogą być implementowane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność dokonania oceny, które procesy są zbędne dla firmy.

Dodaj komentarz